Прости игри въвеждат в сложните изчисления
Снимка: Shutterstock
Прости упражнения и игри могат още от 3-5-годишна възраст да настроят хлапето на „математическа вълна“ и да го подготвят за бъдещи успехи в науката. Системата е изпитана от американски изследователи от университета Пърдю.
И подходът е не да ги занимавате с цифри и смятане, а да въведете детето в света на математика с прости и разбираеми понятия.
Упражнения като „по-голямо“ , „по-малко“, „много“, „пред“, „след“, „по-високо“, „по-малко“ - дават на хлапето нагледна представа за сложните математически действия, с които то ще борави в училище.
Според учените този „езиков трамплин“ му помага и го подготвя да влезе без проблем в сложните изчисления, с които ще се занимава на по-късна възраст.
Учените подложили на изпитание своята хипотеза. И в продължение на 8 седмици те наблюдавали 2 групи деца на възраст 3-5 години. Първата група имала занимания 3 пъти в седмицата, по време на които учителите четели приказки включващи доста математически понятия и термини.
Втората група вървяла по програма за предучилищно обучение. След края на експеримента се оказало, че тези деца, които научили „математическия език“ с прости понятия, се представяли по-успешно при изчисленията в сравнение с връстниците си.
„Упражненията и усвояването на прости сравнения и термини отваря врата към обучението и към развитие на математическите способности в по-късна възраст. Ясно е, че трудно ще накараш детето да сравни една дузина предмети, ако то не разбира какво означава „повече“ и „по-малко“. А, ако няма тези базови познания, как ще върви напред?“, чуди се Дейвид Пурпур, един от авторите на проучването.
Източник: letidor.ru
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари